Hopptävling Lunds Civila RF

God kväll!
Nu har jag varit och tittat lite på de regionala unghästhoppningarna på LCRF. Jag såg en riktigt fin häst som hette Debussy e. Etrusco - Cortez (0 fel i både 120 och 130) som hoppade fantastiskt och verkar vara en mycket försiktig häst som säkerligen kommer att ses i Falsterbo till sommaren.

Annars tittade jag lite extra på Carême som jag aldrig har sett "live" förut. Det var en riktigt snygg, ädel och högrest hingst som hoppade fint. Jag filmade genom trekombinationen och givetvis rev han b-hindret, för övrigt det enda hinder han var i på hela rundan som bestod av 10 hinder och 12 språng.



Debaussy hoppade med fin teknik såväl fram som bak. Byggnaden i bakgrunden är kemicentrum där jag går i skolan.



En annan fin häst var 5-åriga Spartan IM e. Spender S - Cardento, uppfödd och ägd av Iwona Majewska.
Iwona har för övrigt också fött upp Flash Dancer IM.

Fredrik Linell har måga fina hästar, på filmen nedan syns 6-åriga Vanity e. Carambo - Carpaccio i trekombinationen i 130-klassen. Kolla svansen över sista hindret!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0