Måndag 9 maj - dålig uppdatering

Hej!
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min urusla uppdatering, men det har varit en hel del i helgen.

Nello tävlade i Dagstorp i lördags, tillsammans på framridningen fanns Pernilla André Hokfelt och Gazella och Susanne Gielen och Belamour, för att nämna några. Dessutom stod vi bredvid Tullstorps gigantiska lastbil, så vi kände oss ganska små. Nello var jättespänd vilket ledde till en hel rad missar, taktfel i båda travökningarna, omslag i den förvända galoppen (som han ALDRIG har gjort) och lite annat smått och gott. Procenten blev därefter, men ändå dryga 70 %. Vi kan alltså konstatera att domaren tyckte om hästen, jag hade gissat på 65...

Det som var väldigt positivt var att prinsen skötte sig super i släpet. Han har alltid varit snäll att köra, men när vi kommer fram och han ska stå i släpen blir han gaanska arg. Galopperar på stället och slår med frambenen. I lördags stod han dock snällt en stund innan start och även en dryg halvtimme efteråt. Duktig pålle.

På plats fanns också en av mina absoluta favoritbutiker för hästutrustning, så det blev ett litet komplement som jag ska visa senare när jag fixat en bild.

Nu är det plugg som gäller för min del under ett par veckor innan det är dags för "sommarlov". 

So long!

Nyfiken unghäst e. Pessoa VDL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0